/Media

E-mail marketing

Het concept achter e-mailmarketing is dat het zinvoller is om aantrekkelijke, professionele en meeslepende berichten te sturen naar een kleinere groep ontvangers die daadwerkelijk geïnteresseerd kunnen zijn in het ontvangen van dergelijke berichten.

Je kan precies bepalen wie je e-mail ontvangt en je e-mail op deze ontvanger(s) afstemmen. Je benadert ze dan ook echt persoonlijk, waardoor je verkopen kunt verhogen, je relatie met de klanten kan versterken, nieuwe leads genereren of meer bezoekers naar je website kan trekken.

Denk hierbij aan het delen van producten en acties voor je webshop, maar ook het promoten van een event of een blog.

Een doel van e-mail marketing kan zijn:

  • Nieuwe klanten werven
  • Bestaande klanten overtuigen je producten te kopen
  • Relatiebeheer

Direct e-mail marketing berichten bevatten koppelingen die de afzender feedback geven over de effectiviteit van een campagne, door de mogelijkheid om statistieken te volgen, zoals het aantal berichten die werden geopend, het aantal klikken die zijn gegenereerd uit een bericht, het aantal ontvangers die zich wenst af te melden en veel meer informatie.

Hiermee kan je meten of je e-mail effectief is geweest en wat je kunt verbeteren in de volgende uitgave  

De voordelen van e-mailmarketing is dat het relatief goedkoop is en het maken van een e-mail nieuwsbrief erg snel gaat

Ben je geïnteresseerd in e-mailmarketing of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op