/Print

Interactieve print

QR code, Layar, Augmented reality allemaal een vorm van interactieve print.
Door middel van technologie proberen wij communicatie middelen zoals flyers, tijdschriften en verpakkingen nieuw leven in te blazen.

Interactieve print zorgt voor een nieuwe onvergetelijke ervaring, ondanks dat het lijkt op normale print. Door middel van een mobiel apparaat, vaak een smartphone komt print als het ware tot leven. Het moet extra waarde voor de bezoeker opleveren, waardoor deze een volgende aktie kan nemen.

Maar wat is het eigenlijk? Hoe kan je het toepassen? Groels kan je daar bij helpen. Hieronder een greep uit de mogelijkheden.

QR-Codes of te wel Quick Respons codes.

Een soort van streepjescode  zwart met witte blokjes die je laat drukken op bijvoorbeeld visitekaartjes, flyers of zelfs (wijn)etiketten. Met je mobiele telefoon wordt de QR code gescand om zo snel naar de relevante informatie op de (mobiele) websites, video’s of contactgegevens te gaan.

AR (Augmented Reality) of Toegevoegde Realiteit

Verbindt de realiteit (de wereld om ons heen) en de virtuele wereld (internet) met elkaar. Extra digitale content wordt toegevoegd. Door middel van ook weer een mobiel apparaat kan je de virtuele content zien.

Een mooi voorbeeld is een advertentie, als je deze scant, wordt de advertentie plotseling drie-dimensionaal. De advertentie komt als het ware tot leven. (Een auto die bijvoorbeeld uit een folder popt).

Een ander voorbeeld is dat je meteen de artikelen online kan kopen of delen via social media.

De toepassingen zijn eindeloos, denk ook aan visitekaartjes, flyers, verpakkingen maar ook aan gelegenheidsdrukwerk.

Je hebt een speciale app op je smartphone nodig om de Augmented reality te kunnen zien.  Layar is zo een app. Deze app bevat verschillende lagen (layers) die de omgeving tot leven brengen.