Is jouw website nog actueel?

28-09-17

Het kost veel tijd en moeite om een ‘nieuwe’ website online te krijgen...

Juiste content die aansluit op je doelgroep, beelden zoeken/maken die passen bij jouw boodschap. Daarbij komt ook nog eens kijken dat dit niet altijd in een keer goed is en dus ook wel eens vervangen moet worden. Dit is dan een van de laatste stappen die je doorloopt voor het online zetten van een site.

Vòòr deze stap moeten er nog allerlei knopen worden doorgehakt over kwesties zoals hoe de bezoeker de site moet hanteren, op welke aspecten van de site extra licht moet komen, is het gebruiksvriendelijk genoeg, de verhouding tussen tekst en beeld, etc. Kortom, heel veel werk.

Vorig jaar hebben wij ook een nieuwe website gelanceerd. Hierbij introduceerde we een compleet nieuwe huisstijl inclusief logo, betere foto’s, genoeg informatie over producten en diensten, een zoekmachinetraject en dat is nog maar het begin. Bij het live gaan van de site was de vraag: zijn we nu dan klaar? Hoeven we nu niet meer om te kijken naar de website omdat alles eigenlijk wel goed staat?

scherm nieuwe site

Als de website eenmaal online staat ben je erg blij dat het is afgerond en er een punt achter kan zetten. Dan gaan we weer verder met onze dagelijkse werkzaamheden en kijken we eigenlijk niet meer om naar de website met het achterliggende gedachte “Oh de website is nieuw, dus daar hoeft niets meer aan gedaan te worden.” Een cruciale fout die veel bedrijven maken bij het online zetten een nieuwe website.

Waar moet je op letten als de website eenmaal online staat? Hieronder geven we je drie tips zodat bezoekers van je website regelmatig terugkeren.

1. Content up-to-date
Een goede website moet onderhouden worden. Je wilt uiteraard toch dat bezoekers terug blijven komen? Met regelmatig nieuwe content op je website is de kans groter dat ze een kijkje zullen nemen. Het is nu eenmaal niet interessant om tien keer hetzelfde verhaal te zien/lezen. Door regelmatig nieuwe content te publiceren blijft het voor een bezoeker interessant en actueel. Dit hoeft natuurlijk niet elke dag of elke week. Dit kan bijvoorbeeld gedaan worden in de vorm van nieuwsartikelen, blogs of het aankondigen van nieuwe producten of diensten.

gebruiksvriendelijk

2. Nieuwe mogelijkheden voor gebruikers
Ook de gebruiksvriendelijkheid van de website is iets waar altijd een oog op gehouden kan worden. Soms werken functies niet helemaal zoals gehoopt werd omdat het bijvoorbeeld niet of te vaak gezien word, omslachtig is, niet duidelijk is, niet goed functioneert, etc. Genoeg reden om aanpassingen te maken in het ontwerp of aan de technische kant van de site. Als je het de bezoeker makkelijker kan maken, waarom niet?

3. Google-score
Iedereen wil een hoge score in Google. Om hoog te scoren is een van de vele criteria dat je website gebruiksvriendelijk en up-to- date. is. Het is een continue proces. Google verandert zijn algoritmes voor zijn zoekmachine namelijk regelmatig om de meest relevante zoekresultaten bovenaan te krijgen. Is je website bijvoorbeeld niet mobielvriendelijk dan plaats Google je lager in de zoekresultaten.

Wij hebben ook het een en ander aangepast aan onze website. Ook nieuwsgierig naar de veranderingen, bekijk dan onze site.

CONTACT US
Bezoekadres
Postadres
Overige gegevens
  • IBAN NL74 RABO 0171 2020 74
  • BIC RABONL2U
  • KVK Tilburg 18030836